Pomysły na szybkie i zdrowe przekąski

Istnieje wiele produktów spożywczych, które przyczyniają się do gromadzenia nadmiernej tkanki tłuszczowej, a jednocześnie mogą być szkodliwe dla zdrowia. Jednak szczególnie niebezpieczne są tak zwane przekąski. To produkty spożywcze przeznaczone do jedzenia między posiłkami, które zazwyczaj zawierają dużo tłuszczu, soli, konserwantów, sztucznych barwników oraz innych szkodliwych substancji. Na szczęście istnieją sposoby na to, aby wraz z rodziną przygotować w domu zdrowe i smaczne przekąski.

dinner-666151_1280

Na uwagę zasługują na przykład domowe chipsy, które można przygotować chociażby z bananów. Wystarczy pokroić te owoce w plastry, a następnie ułożyć na blasze pokrytej folią aluminiową. Po włożeniu do piekarnika należy piec je przez około 15 minut w temperaturze 250 stopni Celsjusza. W podobny sposób można przyrządzić smażone bakłażany, które są doskonałą przekąską dla osób preferujących pikantne smaki. Pokrojone plasterki banów najlepiej posmarować oliwą z oliwek z dodatkiem ulubionych przypraw. Należy umieścić je w rozgrzanym piekarniku na około 7-8 minut. Jeśli mamy trochę więcej czasu, to możemy przygotować także domowe kokosanki albo ciasteczka zbożowe. Do tych drugich warto dodać bakalie bądź kawałki owoców.

Jeżeli nie mamy czasu albo ochoty na przygotowywanie takich przekąsek, to możemy zastąpić je gotowymi. Wówczas warto jednak zrobić zakupy nie w zwykłym sklepie, tylko w sklepie ze zdrową żywnością. Dobrymi propozycjami są na przykład plastry kokosowe, ciastka orkiszowe albo pestki dyni.