fot. Pexels,com

Nabywanie odporności to proces długotrwały. Podejmujemy pewne działania, aby wzmocnić odporność dziecka- szczepienia, hartowanie, odpoczynek, karmienie piersią, odpowiednia dieta. Jest wiele czynników, które mają wpływ na nasze zdrowie. Warto postawić na naturalne, sprawdzone sposoby w walce z infekcjami. Ważne, aby organizm był  na tyle silny, aby poradzić sobie  z drobnoustrojami wnikającymi do naszego organizmu. 

Dieta to podstawa

Mówi się, że człowiek jest tym, co je. Prawda ta sprawdza się także w przypadku dzieci. To dostarczane produkty organizmowi, regulują pracę układu immunologicznego. Prawdą jest, że należy dziecku dostarczyć wszystkiego co najlepsze. Wbrew przyjętym trendom to nie owoce i warzywa są wyłącznie źródłem witamin. Ważne są mięsa, pieczywo, zboża, owoce strączkowe, wysokozmineralizowana woda. Spożywanie ich wzmacnia organizm w walce z chorobami wieku dziecięcego.  

fot. Pexels,com

Dieta to za mało

Niestety może się okazać, ze dieta będzie niewystarczająca, aby dostarczyć wszystkiego, co potrzebuje twój organizm oraz organizm twojego dziecka. Różne są tego przyczyny- nieprawidłowe wchłanianie do układu pokarmowego bądź nietolerancja niektórych produktów przez organizm. Wtedy sięgamy po witaminy. Ważne, aby w konsultacji z lekarzem. Niektóre witaminy muszą być podawane przy ścisłej kontroli lekarza pediatry. Istotne, aby u naszego dziecka nie doszło do hipowitaminozy. Przyjmowanie suplementacji ważna jest także w przypadku nastolatków. Wzmocnienie odporności młodego organizmu jest ważne ze względów medycznych. Pozwoli uniknąć albo szybko się pozbyć niechcianego intruza, w postaci np. trądziku młodzieńczego

Co jeszcze możemy zrobić?

Przede wszystkim nie zapominajmy o szczepieniach w wieku dziecięcym. Korzystajmy z pakietu podstawowego oraz rozszerzonego. Dziecko potrzebuje nabycia naturalnej odporności. W pierwszych dniach życia odporność dziecka bazuje na tym, co daje organizm matki dziecku. Kolejno przyjmowane powinny być szczepionki, aby organizm miał siłę do walki z drobnoustrojami, pojawiające się przy chorobach zakaźnych. Mimo że wiele się słyszy negatywnych opinii na ten temat, to do tej pory nie powstały skuteczniejsze sposoby do walki z chorobami zakaźnymi. Warto przyjrzeć się zatem mitom i prawdą, które krążą wokół  tematu szczepień. Zaczerpnijmy opinii lekarzy. Przekonamy się, że warto. Odporność naszych dzieci buduje także przebywanie na świeżym powietrzu, hartowanie młodego organizmu, o czym wielu zapomina. 

fot. Pexels,com

Czy suplementacja jest konieczna?

Wydawać by się mogło, że skoro dbamy o odpowiednie żywienie, dostarczamy organizmowi tego, co potrzebuje, kontrolujemy kalendarz szczepień, to suplementacja jest niekonieczna. Zależy to od wielu czynników. Istnieją witaminy, które należy dostarczyć organizmowi młodego człowieka w innej formie, niż w postaci zdrowych posiłków. Najczęściej suplementacja podstawowa dotyczy witaminy D. Ma ona wpływ na mocne i zdrowe kości. Witamina D powinna być podawana ze względu na wskazania lekarza oraz w ścisłym kontakcie z nim. Przedawkowanie może doprowadzić do zatrucia lub uszkodzenia nerek. Warto także rozważyć podanie witaminy K- także ze wskazania lekarza. Ma ona znaczenie dla prawidłowej krzepliwości krwi. Wszystkie suplementy w postaci multiwitamin należy dozować organizmowi. Tym bardziej że zawierają cukry, których dostarczać nie powinniśmy. W szczególności syropy oraz żelki witaminowe napakowane są cukrem. Jest to z pewnością zabieg marketingowy, zachęcający do przyjmowania witamin przez dzieci. Czym bardziej wymyślna forma podania, bądź im lepszy smak, tym większa szansa na mniejszą naturalność oraz dużą ilość cukrów. Podsumowując, nic nie zastąpi prawidłowej diety. Należy dostarczyć organizmowi składników odżywczych w sposób naturalny. Jeżeli zależy nam na zdrowiu naszych dzieci, stosujemy naturalne suplementy w zbilansowanej diecie. Korzystajmy ze szczepień. Hartujmy młody organizm na świeżym powietrzu. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here